Aktuellt datum och tid: 20 maj 2013, 05:52

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Byts det något?
InläggPostat: 12 sep 2008, 10:23 

Tycker det känns som länge sen någon skrev om ett lyckat byte. Dom inläggen behövs för att ingjuta mod och hopp hos oss andra.
Eller funkar inte bytaren längre??
Eller har kanske den "blivande br" hysterin mattats av och därmed bytena oxå?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 sep 2008, 14:39 

Undrar samma sak. Känns mest som att samma gamla degburkar sitter här och diskuterar samma sak var eviga dag utan att något händer. Nu är jag väl en av dom tyvärr. :wink:

Inläggsrubrik: Re: Byts det något?
InläggPostat: 15 sep 2008, 19:28 

nyc skrev:
Tycker det känns som länge sen någon skrev om ett lyckat byte. Dom inläggen behövs för att ingjuta mod och hopp hos oss andra.
Eller funkar inte bytaren längre??
Eller har kanske den "blivande br" hysterin mattats av och därmed bytena oxå?

Nja, här byts det inte så mycket. Jag la in en annons på Blocket där jag specificerade mina områdesval MYCKET NOGA. 2 svar fick jag, först en dam som hemskt gärna ville byta med mig, hon bodde i LÖVGÄRDET. Ett område jag överhuvudtaget INTE nämnt i mina områdeskrav :roll:

Därefter en kille som gärna ville HYRA min lägehet :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 15 sep 2008, 22:25 

Prövade också Blocket förut och fick liknande svar. Helt fel områden, någon som ville hyra den, andra som erbjöd sig "överta" den.
Suck!
Känns som om vi kommit till en punkt där vi inte har tillräckligt med intressenter för att kunna snickra ihop en kedja där alla är (seriöst) intresserade.
För folk som vill byta utgår jag i alla fall ifrån att det finns på Björns (åtminstone ett par stycken :wink: )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 sep 2008, 08:10 

Hmm...man måste nog ha en stor portion tur också..?
Själv kämpade jag här på Björns länge utan att få till det, och för mig lossnade det verkligen på allvar när jag provade Blocket. Där fanns det folk med mer fart i som var aktiva och ville byta...

Visst fanns det gott om chanstagare också som jag fick sålla bort som ville byta bort sina 1'or i Märsta när jag hade skrivit att jag önskade 2'a i närförort, eller ville byta sina andrahandskontrakt mot mitt förstahands (!) eller bara rätt och slätt ville ta över mitt kontrakt...
Men såna människor irriterar mig inte alls. Det tar bara ett par sekunder av ens liv att läsa igenom deras mail och sen antingen radera det eller svara kort "Tack, men nej tack".
Då är det ju värre med de som håller en på halster, gärna tittar på lägenheten men inte har tänkt byta. Det är de som äter av ens tid, och såna upplevde jag att det fanns gott om här...
Som tjejen som hemskt gärna ville se min 21 kvm lilla lägenhet och nästan lovade byte innan hon sett den. Och sen dröjde sig kvar en hel evighet och satt i min soffa och ställde tusen frågor innan hon till sist "kom på" att hon ju hade 2 katter och hur sjutton skulle de kunna bo på 21 kvm, det gick ju inte... :?

Jaja, slutsatsen måste ju ändå vara att störst chans har man om man sprider sina försök både här på Björns, på Blocket, i lokaltidningar och via vänner och lappar i butiker, samt är ûber-aktiv... :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 sep 2008, 09:33 

Citat:
att hon ju hade 2 katter och hur sjutton skulle de kunna bo på 21 kvm, det gick ju inte... :?

Verkar vara en person som inte vet så mycket i livet, katter lever inte på bredd ala kvadratmeter, utan på höjden. Går alldels utmärkt att bo 21 kvm med 2 katter...så där missade hon ett byte pga okunskap.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 16 sep 2008, 12:46 

Jeanette skrev:
Verkar vara en person som inte vet så mycket i livet, katter lever inte på bredd ala kvadratmeter, utan på höjden. Går alldels utmärkt att bo 21 kvm med 2 katter...så där missade hon ett byte pga okunskap.

Ja, eller så uppfann hon bara de där katterna för att hon ångrade sig och inte längre ville byta, vad vet jag? Fast då var det ju onödigt att ställa alla de där frågorna...

Men det var, i alla fall, häpnadsväckande många som väldigt gärna ville titta på min lägenhet och sen blev förvånade över att den bara var 21 kvm...fastän det stod i annonsen. Vet inte om de hoppades att den skulle innehålla något hemligt lönnrum på 80 kvm bara för att de så gärna ville bo just där?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 sep 2008, 21:07 

Om det byts något - undrar nyc.
Tänkte meddela att jag har en bekant som lyckades genomföra ett triangelbyte i vintras, här på björns.
Alla skriver ju inte på forumet, men det byts förhoppningsvis ändå!!!!

Sen tror jag att det kanske sätter fart nu när flera bostadsrättsföreningar inte fått köpa sitt hyreshus, och kanske även i de fall där de fått köpa och nu vill byta fort som bara den medan de kan locka med ett reducerat pris.

Jag tror att det är det som gjort att det verkar stått still ett tag. Bytesmarknaden blir mindre när alla väntar på de här beskeden i var och varannan fastighet.....

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 23 sep 2008, 22:58 

Kom på att jag har två andra bekanta som rätt nyligen lyckats byta, också trianglar. Alla dessa tre kedjor är lägenheter på söder. I den ena kedjan hade den jag känner en etta och bytte till en tvåa, i den andra kedjan hade den jag känner en tvåa och bytte till en fyra (!) och alla parter är supernöjda, och i den tredje kedjan hade den jag känner en trea och bytte till en fyra.
Möjligen peppade det här någon?!?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 29 sep 2008, 12:10 

bybo skrev:
Kom på att jag har två andra bekanta som rätt nyligen lyckats byta, också trianglar. Alla dessa tre kedjor är lägenheter på söder. I den ena kedjan hade den jag känner en etta och bytte till en tvåa, i den andra kedjan hade den jag känner en tvåa och bytte till en fyra (!) och alla parter är supernöjda, och i den tredje kedjan hade den jag känner en trea och bytte till en fyra.
Möjligen peppade det här någon?!?

Sitter man på söder så visst, då är det väl inte så svårt. I närförort med eventuell ombildning och vill närmare stan/tunnelbana/helst mitt i stan så verkar det kört. Fin lägenhet som ingen vill ha, alternativt är de som kontaktar en inte kloka.

En från blocket undrade om jag kunde tänka mig att hyra ut den, men hallå, vart ska jag bo någonstans då då? Jag har inte en extra lgh i bakfickan! En annan ville att jag skulle ringa honom direkt, men jag vill ju gärna veta vad han har också, innan jag ringer. Eniro visade att han bodde i Jordbro(?!). Hade uttryckligen skrivit i annonsen Innerstan. Och femton tycker jag kan höra av mig när köpstämman är avklarad och alla röstat ja. Men tänk om ingen röstar Ja då? Vilket jävla läge är jag i då?
Och en förstod inte när jag sa att jag ville veta att tredjeparten var intresserad av att gå vidare innan jag visade lägenheten för honom, så han skrev "Jag komer på lördag 17.00". Panik!!

Jag är int' bitter! :?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]