Hmm...man måste nog ha en stor portion tur också..?
Själv kämpade jag här på Björns länge utan att få till det, och för mig lossnade det verkligen på allvar när jag provade Blocket. Där fanns det folk med mer fart i som var aktiva och ville byta...
Visst fanns det gott om chanstagare också som jag fick sålla bort som ville byta bort sina 1'or i Märsta när jag hade skrivit att jag önskade 2'a i närförort, eller ville byta sina andrahandskontrakt mot mitt förstahands (!) eller bara rätt och slätt ville ta över mitt kontrakt...
Men såna människor irriterar mig inte alls. Det tar bara ett par sekunder av ens liv att läsa igenom deras mail och sen antingen radera det eller svara kort "Tack, men nej tack".
Då är det ju värre med de som håller en på halster, gärna tittar på lägenheten men inte har tänkt byta. Det är de som äter av ens tid, och såna upplevde jag att det fanns gott om här...
Som tjejen som hemskt gärna ville se min 21 kvm lilla lägenhet och nästan lovade byte innan hon sett den. Och sen dröjde sig kvar en hel evighet och satt i min soffa och ställde tusen frågor innan hon till sist "kom på" att hon ju hade 2 katter och hur sjutton skulle de kunna bo på 21 kvm, det gick ju inte...
Jaja, slutsatsen måste ju ändå vara att störst chans har man om man sprider sina försök både här på Björns, på Blocket, i lokaltidningar och via vänner och lappar i butiker, samt är ûber-aktiv...