Aktuellt datum och tid: 21 maj 2013, 00:05

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: 12 jun 2003, 22:13 
Sajtmäster

Två förändringar:

1) Man kan nu logga in på sajten med sitt annonsnummer och sitt lösenord. Då slipper man skriva in lösenord när man ändrar sin annons eller uppdaterar sina intressemarkeringar. Senare kommer även andra funktioner (som anteckningar och guldpilar) att införas som kräver inloggning.

2) Nya annonser läggs numera inte in direkt, utan först skickas ett mail till den angivna adressen med en speciell länk som man måste klicka på för att annonsen ska aktiveras. Detta torde en gång för alla eliminera problemet med att folk anger falska epost-adresser. Aktivering krävs också om man ändrar epost-adressen i sin annons.

Ett par mindre förändringar är att några länkar på sajten ändrats. Numera är alla sidor dynamiska .pl-sidor för att hantera inloggningen. Det innebär att eventuella länkar som någon har till en .html-sida inte längre fungerar.

Sedan har jag lagt in en liten statistikruta på framsidan, som visar lite siffror. Inte så meningsfull, men skoj! :-)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 12 jun 2003, 22:37 

Alltid lika kul att komma in och se att det händer nya saker! :)

InläggPostat: 13 jun 2003, 11:51 

Björn skrev:
1) Man kan nu logga in på sajten med sitt annonsnummer och sitt lösenord. Då slipper man skriva in lösenord när man ändrar sin annons eller uppdaterar sina intressemarkeringar.

Bra, men jag får upp "Fel lösenord. Du har angett fel lösenord. Gå tillbaka och försök igen." när jag klickar på Lagra ändringar.

Jodå, inloggningen gick bra för övrigt, så något knas verkar det vara i kopplingen mellan inloggning och spara-knappen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: 13 jun 2003, 12:58 

Stämmer. Björn har missat något. :shock:
Det går alltså inte att spara ändringar när man loggat in. Enda sättet (just nu) att ändra sin annons är att logga ut och göra på det gamla sättet.

InläggPostat: 13 jun 2003, 13:47 

Tomas W skrev:
"Fel lösenord. Du har angett fel lösenord. Gå tillbaka och försök igen." när jag klickar på Lagra ändringar. Jodå, inloggningen gick bra för övrigt, så något knas verkar det vara i kopplingen mellan inloggning och spara-knappen.

Kan också vidimera ovanstående.

InläggPostat: 13 jun 2003, 16:40 
Sajtmäster

Tomas W skrev:
Bra, men jag får upp "Fel lösenord. Du har angett fel lösenord. Gå tillbaka och försök igen." när jag klickar på Lagra ändringar.

Ojdå. :oops: Fixat nu.

Inläggsrubrik: Gör något radikalt!
InläggPostat: 28 jan 2007, 15:27 

Gör något radikalt! Lås Forum för nya inlägg tills vidare, det går utmärkt att söka bland gamla inlägg, dom tar upp det mesta. Koppla sedan Forumdeltagande, förnyat och nytt medlemskap till en fungerande emailadress som måste bekräftas per telefon på samma sätt som annonserna. Ett sätt är att koppla den till annonsering, ett annat att man för deltagande i Forum utan annons måste betala med telefonbekräftelse precis som en annonsör. Då lär spammen försvinna, liksom många av smutskastarna.

Inläggsrubrik: Bra tänk!
InläggPostat: 28 jan 2007, 20:58 

Helt klockrent! Dom kan väl låsa alla trådar, och länka alla inlägg via en adress som går över kundservice, då kan ni ju rensa bort spam kontinuerligt!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]