Ur tidningen "Ny Teknik" publicerat 5 okt 2005:
"Den Shibstedägda annonssajten Blocket.se har köpt den populära bostadsbytarsajten Björns Bostadsbytestjänst, som startades som ett hobbyprojekt redan 1997 och som sedan blivit en av Sveriges populäraste bostadssajter.
Björn Stenberg byggde en sofistikerad bytesmotor som inte bara matchar direktbyten utan även triangelbyten och rektangelbyten, vilket gör att privatpersoner kan bygga byteskedjor och på så sätt få sina bostadsdrömmar att gå i uppfyllelse.
- Det finns många likheter mellan Blocket.se och Bjornsbytare.se. Vi är båda original inom våra områden och vi har växt genom att folk har berättat för varandra om tjänsterna, säger Pierre Siri, vd för Blocket.se i ett pressmeddelande.
Sajten
http://www.bjornsbytare.se har i dagsläget cirka 5.500 bytesannonser. Björn Stenberg blir nu anställd av Blocket.se för att jobba vidare med och utveckla sajten".
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Allvarligt talat skulle jag verkligen vilja starta en alternativ bytessajt (jag tror behovet är stort, många är trötta på björnsbytares tusentals passiva annonsörer), men jag saknar kunskap om hur man går tillväga. Däremot har jag idéer och tankar hur den skulle kunna se ut...